یک حس فراموش نشدنی در طول زندگی من در بازی، تماشای Monster Hunter بوده است که از یک بازی خاص به موفقیت وحشی در ژاپن تبدیل می شود، و به مرور در غرب پیشروی می کند – با Monster Hunter: World – شکست خورده و به یک موفقیت جهانی تبدیل شد. شاید این کار باعث آسان تر شدن بازیهای بینظیر کپکام شده است، اما در این سری دارای یک پایگاه بزرگ طرفداران و منبعی در پشت آن است که منجر به سالها بازیهای بهتر و همچنین یک تقسیم هماهنگ شده است.
بازی Monster Hunter: World در این گروه وجود دارد که اصول اولیه را دارد، اما یک تلاش جدی با بودجه زیاد است – یک منظره هنری و شنیداری با انیمیشنهای زیبا و روان و هیولاهای شگفتانگیزاست. Monster Hunter: Rise شاخه دیگری است که از بازیهایی مانند Generations حمایت میکند و به میراث قابل حمل سری نزدیکتر میشود: نقشههای کوچکتر و حامی بیشتر به جای کاوشهای بزرگتر به حالت دنیای باز وجود دارد.
البته Rise اول بهعنوان یک نسخه انحصاری Nintendo Switch طراحی شده بود و اگرچه این نسخه برای رایانه شخصی یک پورت خوب با هر آنچه که می خواهید، هیچ چیزی نزدیک به آن فاکتور “wow” بصری فوری که World انجام داد را ندارد. همچنین نمیتواند روی چیزهایی مانند بافتها یا انیمیشنهای سفارشی خیرهکننده برای هیولاهایی که با یکدیگر میجنگند رقابت کند.
اما Rise بازی بهتری است
مشکل Monster Hunter برای بازیکنان جدید نیز نقطه قوت اصلی بازی است: این یک سیستم مبارزه با عمق و دقت تقریباً بینظیر است که به معنای واقعی کلمه دهها سبک بازی متفاوت دارد. در شروع بسیار زیاد است. Rise به آسانی بهترین تجربه سوار شدن در این سری را دارد و در این فرآیند چندین مکانیک جدید را معرفی می کند که تجربه شکار را حتی فراتر از نسل ها افزایش می دهد.
یکی از سرگرم کننده ترین موارد اضافه شده، Palamute شما است، یک سگ قابل سوار. البته شما هنوز هم Palico خود را دارید، اما سگ مسیر بازی را تغییر میدهد که مسلماً همیشه یک عنصر ضعیف – یا حداقل نه برجسته – بود. کهنهسربازان گروهی از نقشهها را به یاد میآورند که خیلی خوب میشناسید، فقط به این دلیل که همه چیز به همین شکل بود، اما در Rise گزینههای شما با سگ و بدون سگ اکنون شامل دویدن روی دیوار و مبارزه به سبک مرد عنکبوتی است. به عنوان یک ابزار جنگی ضروری دو برابر می شود. شما نه تنها می توانید سریع تر از همیشه دور بزنید، بلکه انجام این کار بسیار شگفت انگیز است.
این روش خود ریتم مبارزات را تغییر می دهد اما به ایده ایی عالی ادامه می دهد. در شکارچیان هیولاهای قدیمی، همیشه نقطه دعوا پیش میآید که معدن شما متوجه میشود که در نقطهای آزاردهنده هستند و بلند میشود. خیلی کم میتوانید جلوی فرار آنها را بگیرید یا این روش های حرکتی را قطع کنید، اما شما، فوراً روی سگ میپرید و تعقیب میکنید. این امکان اینکه من را کمی روانی نشان دهد، اما تعقیب یک موجود زخمی که تلاش میکند فرار کند و با جفتهایتان شروع به کار کنید، بسیار رضایتبخش است.
عملکرد و تنظیمات
عملکرد در یک GTX 1070 نرم بود – نه اینکه انتظار متفاوتی داشته باشید. Rise در مواردی از پارگی صفحه رنج می برد، اگرچه من متوجه افت فریم یا سایر مشکلات عملکردی نشدم. قبل از اینکه تنظیمات گرافیکی به شما اجازه دهد طیف وسیعی از گزینهها را بر حسب ترجیح خود روشن یا خاموش کنید، و همچنین پشتیبانی از مانیتورهای فوق عریض و نرخ فریم بدون پوشش، چند پیش تنظیم اولیه وجود دارد.
هشدار واضح در اینجا این است که، اگر شما این را با حداکثر تنظیمات 4K با یک مگا ریگ بازی میکنید، هرگز در آن سطح رقابت نمیکند. با این حال، اگر میتوانید لبههای ناهموار و بافتهای مبهم را شکم کنید، سبک هنری بیش از حد کمبود خرخر را جبران میکند.
کیفیتی برای Rise وجود دارد که شاید واضح نباشد، و آن این است که حجم عظیمی از مشغلههایی را که بازیها با آن انجام میدادند از بین برده است. برای مثال، شما باید به دنبال جستجوی «معاملات کلیدی» برای هر رتبه شکارچی آنلاین باشید، در حالی که اکنون بازی فقط به شما می گوید. درختان ارتقاء سلاح ها واضح تر شده است. برای هر عنصر مهم یک آموزش کوچک یا ماموریت راهنمایی وجود دارد. همه چیزهایی را که کمی آزاردهنده بود نشان می دهد.
این به نوبه خود به این معنی است که شما بیشتر وقت خود را صرف بازی Monster Hunter: Rise در واقع به شکار هیولاها می کنید تا اینکه در منوها بگردید یا سعی کنید بفهمید که چه کاری باید انجام دهید، و شکار مطلقا دلیل بازی من این بازی ها است. شما می توانید در شکارها با زمان توقف تقریباً صفر بزرگنمایی کنید، و در ترکیب با سرعت کلی بازی سریع تر، باعث می شود Rise نسبت به عناوین قدیمی تر، سریع تر و پر جنب و جوش تر احساس شود. حس عمودی بودن آن در مکان ها و نحوه زیپ زدن اطراف آنها به زودی به طبیعت دوم تبدیل می شود و واقعاً احساس می شود از همان ثانیه های ابتدایی تعقیب و گریز ادامه دارد.
Monster Hunter همیشه نابخشوده بوده است: اگر هیولاهای آن را ساده بگیرید، حتی علف های هرز ترین ها نیز به سرعت شما را اعزام می کنند. Rise از الگوی معمولی پیروی می کند که شما را در مقابل موجودات کوچک دایناسور مانند مانند Great Baggi یا Great Wroggi قبل از معرفی چیزهای وحشی تر و عجیب تر مانند Tigrex، کلاسیک های سنگی مانند Rathalos و مبارزات الهام بخش با هیبت پیروی می کند.
در واقع توصیف یک شکار معمولی در Monster Hunter: Rise دشوار است زیرا بخشی از کیفیت پایان ناپذیر بازی این است که ده ها هیولای بزرگ تا کنون وجود دارد که می تواند آنها را در ترکیب های جدید بی پایان با هم ترکیب کند. همچنین در مورد مبارزه هیولاها با یکدیگر خجالتی تر از همیشه است، که قبلاً در بازی های قدیمی به ندرت اتفاق می افتاد اما اکنون بسیار زیاد است (همچنین می توانید به طور موقت در این مدت هیولاها را سوار کنید و از یک لحظه گودزیلا لذت ببرید).
هیولاها کاملاً شگفت انگیز به نظر می رسند و بزرگترها رفتارهای تهاجمی و غافلگیرکننده تر از همیشه دارند. این بازی یک شورش است: من با تیراندازی (دوباره) رفتم زیرا آن را دوست دارم، و اسلحه دارای حرکات آشنا و خاص است، اما همچنین یک سری حرکات جدید دارد که به آن احساس کاملا جدید می دهد. هرچه Rise بیشتری بازی کنید، بیشتر باید ببخشد. شما شروع به باز کردن حرکات ویژه ای می کنید که به هر مجموعه اسلحه یک زاویه رویکرد جدید می دهد، یا یک ضربه ده تنی برای زمانی که لازم است (نقطه منفی بزرگ Gunlance همیشه تحرک کم بود، اما در Rise این احساس بی ربط به شما می دهد وقتی که در حال دویدن سگ و دست و پنجه نرم می کنید. ، و انفجار اجباری در سراسر چشم انداز). گاهی اوقات یک توانایی جدید را امتحان میکنید، آنچه را که اخیراً اتفاق افتاده پردازش میکنید، سپس یک بوسه سرآشپز را تقلید میکنید و از مغز کپکام که آن را فکر کرده است تشکر میکنید.
تنوع بسیار زیاد بازیهای Rise و اسلحهها به این معنی است که حتی با وجود سرعت بالای بازی، برای مدت طولانی از ارائه چیزهای جدید دست نمیکشد. کارهای زیادی برای انجام دادن در اینجا وجود دارد، و همه آن ها بهتر از همیشه کنار هم چیده شده و توضیح داده شده است، با وجود همه چیزهای بیهوده کوچکی که قبلاً بازیکنان را آزار می دادند، به تازگی از بین رفته اند. مطمئنا، این امکان دارد در اصل یک بازی نینتندو سوییچ باشد و از نظر هنری نشان می دهد. اما چه کسی اهمیت می دهد، زیرا به سختی می توان این احساس را از بین برد که Monster Hunter Rise به خوبی این سریال بوده است. که می گویند: به هر اندازه که می شود.