The Finals ویژگی نادری را در ژانر چند نفره رقابتی ارائه می دهد و به دلیل تخریب محیطی بسیار زیاد، خطرات مبتنی بر فیزیک و اسلحه خانه ابزارهای عجیب و غریب، استراتژی های خلاقانه را که در عناوین دیگر غیرممکن هستند ممکن می سازد.این تیراندازی اول شخص در میان یک نمایش بازی دیجیتالی رخ میدهد که در آن تعداد تیمهای سهنفره مختلف بر سر ذخیرههای پول در قالبی متمرکز بر هدف مبارزه میکنند.فینال به بهترین وجه غیرقابل پیشبینی است: رویدادهای نمایش بازی مانند بارش شهابی یا لیزرهای مداری مسیرهایی را که قبلاً به خاطر سپرده شدهاند، نقشهبرداری مجدد میکنند، انواع نقشهها مانند سکوهای متحرک یا سازههای معلق میتوانند اهداف را مبهم کنند، و بهترین نقشههای دفاعی تیم شما اغلب با تخریب ساختمانها از بین میرود.
توسعهدهنده استودیوی Embark تسلط خود را بر Unreal Engine با طراحیهای سطح فوقالعاده و کاملاً تخریبپذیر به نمایش میگذارد که مانور دادن فوقالعاده سرگرمکننده است. موناکو، لاس وگاس، سئول، و استادیوم اسکای وی – چهار نقشه موجود در زمان انتشار – به استراتژیهای متمایز و ویژگیهای عناصر تصادفیای نیاز دارند که هر مسابقه را به طرز چشمگیری پویا میکند. ممکن است نقشهای را بارگذاری کنید و آن را در دست ساخت یا غیرقابل تشخیص بیابید، مانند زمانی که طوفانهای شن وگاس را با تپههای شنی عظیم پوشاندهاند.
این بازی دارای سه کلاس منحصر به فرد است: Heavy، Medium و Light.
Heavies می تواند یک نارنجک راکت پیشران، شعله افکن، سپر انرژی، یک پتک عظیم، یا یک تفنگ چسب را مجهز کند که به کاربر اجازه می دهد دیوارها و پوشش موقتی ایجاد کند.رسانه ها بسیار شبیه به نقش پشتیبانی هستند و دارای گزینه ای برای تجهیز یک پرتو درمانی، برجک خودکار، سیستم های زیپ لاین، پدهای پرش و دفیبریلاتورها برای احیای سریع هستند. در نهایت، کلاس Light در پیمایش قلاب و ابزارهای نامرئی متعدد تخصص دارد. هر نقشی برای کاوش رضایت بخش است و امکانات متعددی را برای بازی اضطراری ارائه می دهد.
قطع کردن تلاش یک تیم دشمن برای سرقت هدف با دمیدن زمین از زیر آنها با یک بسته RPG یا C4 و کمین کردن آنها در حالی که به طور غیرمنتظره ای به سطح پایین تر سقوط می کنند، بسیار رضایت بخش است. از طرف دیگر، می توانید با یک نارنجک به موقع از سقوط خطرناک جلوگیری کنید و یک طبقه یا پل موقتی را در جایی که قبلاً وجود نداشت ایجاد کنید. استراتژیهای واکنشپذیر و پرمخاطرهای که سیستم فیزیک تسهیل میکند، من را به یاد تصمیمهای وحشتناکی میاندازد که بهترین بازیهای مبارزهای را تعریف میکنند.
Finals دارای نوارهای سلامت محکم، زمانهای طولانی Respawn ، حذف اسلاتهای متعدد اسلحه، و عدم وجود اسکوپ در اکثر اسلحهها است. در حالی که استفاده از مناظر آهنی در سلاح های بزرگتر مانند مسلسل سبک M60 گاهی دشوار است زیرا نشانگرهای هم ترازی اپتیک دید من را مبهم می کند، من تعهد Embark را به تازگی از طریق این انتخاب ها تحسین می کنم، زیرا آنها تمرکز بر ابزارها، تخریب محیط زیست و خلاقیت را تقویت می کنند. استراتژی هایی که از تلاقی آن ویژگی ها پدید می آیند.