بلاگ » اخبار دنیای گیمینگ » جدید ترین بازی های استراتژی اندروید در سال 2023

جدید ترین بازی های استراتژی اندروید در سال 2023

ما بهترین بازی های استراتژی موبایل را آوردیم ، بهترین RTS و نوبتی راپیدا کنید.

وقتی به بهترین بازی های استراتژی موبایل فکر می کنیم، ما در عصر طلایی زندگی می کنیم. چه از دید بازسازی‌های کلاسیک‌هایی مانند Company of Heroes چه از دید IPهای جدید، مثل Bad North، که بازی کلاسیک را دوباره می سازند. هرچی برای استراتژی درست است، همیشه صادق خواهد بود، بنابراین بیشتر قلمرویی را با سادگی ظریف در دل خود نشان می دهد. به شمال بد نگاه کنید و خواهید دید که چگونه آن سادگی استراتژیک باستانی رسانه موبایل تحسین برانگیز است.

بازی های استراتژی رایانه شخصی از نظر زمان و  هزینه می توانند پرهزینه باشند. شاید همیشه حوصله جستجو در یک جشنواره 4x صد ساعته و هشت نفره نداشته باشید، شاید در عوض فقط کمی ذوق و سلیقه بخواهید. بهترین بازی‌های استراتژی موبایل به شما اجازه می‌دهند که در رفت‌وآمد صبحگاهی‌تان از حریف جلو بیفتید، یا در وقت ناهار پیروز شوید.

اما اگر مقیاس نیز همان چیزی است که میخواهید، تلفن همراه با همه تطبیق پذیری عالی اش می تواند آن را به شما بدهد. عناوینی مانند Plague Inc. یا Rebel Inc. استراتژی همتراز با بازی های رایانه شخصی را ارائه می دهند، به طور خلاصه، زیرا آنها بازی های رایانه شخصی هستند! و با پیشرفت فناوری، آسمان واقعاً از نظر استراتژی هایی که می تواند انجام دهد، زمانی که با موبایل به عنوان یک پلتفرم جفت می شود، محدودیت است. اگر می‌خواهید تجربه خود را در حال حرکت ارتقا دهید، بهترین راهنمای کنسول‌های بازی ما را برای آخرین و بهترین‌ها بررسی کنید.

 

بهترین بازی های استراتژی موبایل عبارتند از:

The best mobile strategy games are:

Raid: Shadow Legends

Mafia City

Forge of Empires

Rise of Cultures

Call of War: World War II

Conflict of Nations: World War III

Company of Heroes

Bad North

Rebel Inc.

Plague Inc.

Kingdom Rush: Vengeance

DomiNations

Iron Marines

Reigns: Game of Thrones

Subterfuge

Rymdkapsel

Fallout Shelter

Tropico

Clash of Clans

Rome: Total War

The Escapists 2

Clash Royale

Kingdom Two Crowns

The Bonfire 2

Xenowerk Tactics

Ticket to Earth

Egypt: Old Kingdom

Euclidean Skies

Six Ages: Ride Like the Wind

Darkest Dungeon

XCOM: Enemy Within

Polytopia

Invisible Inc.

Imbroglio

The Banner Saga

Civilization VI

War of the Visions: Final Fantasy Brave Exvius

Star Traders: Frontiers

Fire Emblem Heroes

Final Fantasy Tactics: War of the Lions

Heroes of Flatlandia

Warhammer Quest: Silver Tower

XCOM 2 Collection

FTL: Faster Than Light

Bloons TD 6

The Ants: Underground Kingdom

The Battle of Polytopia

Elvenar

Raid: Shadow Legends

قبل از اینکه Raid: Shadow Legends یک بازی استراتژیک نیست شکایت کنید، ادامه دهید و سعی کنید یک تیم خوب که قادر است تمام محتوا را در اختیار بگیرد، تشکیل دهید. آسان نیست، ترکیب خاص RPG Raid بسیار استراتژیک است، زیرا شما در تلاش برای جمع کردن بهترین قهرمانان و مقابله با چالش برانگیزترین دشمنان هستید.

در آیفون به صورت رایگان بازی کنید.

Mafia City

بسیاری از بازی‌های استراتژیک شما را می‌بینند که یک امپراتوری تاریخی را اداره می‌کنید، درگیر جنگ‌های یک قلمرو فانتزی می‌شوید، یا راهتان را در جنگ جهانی دوم ترسیم می‌کنید، اما بسیاری از آنها شما را به جای یک رئیس جنایتکار قرار نمی‌دهند – و همانطور که ما هستیم مطمئناً با این نکته حدس زده اید، این دقیقاً فرضیه شهر مافیا است.

در شهر مافیا، شما مسئول ایجاد و نگهداری سازه‌های مختلف در سرتاسر شهر خود، آموزش انواع واحدها (مانند دوچرخه‌سواران)، و همکاری یا رقابت با سایر بازیکنان به منظور گسترش امپراتوری جنایت خود خواهید بود. درک اینکه چرا افراد زیادی ساعت ها و ساعت ها را برای این بازی صرف کرده اند بسیار آسان است.

را به صورت رایگان در آیفون بازی کنید.

Forge of Empires

در بازی رایگان، Forge of Empires، می توانید نه از یک، بلکه از دو نوع گیم پلی استراتژی لذت ببرید. از یک طرف، شما در حال ساختن تمدنی هستید که در طول تاریخ رشد می کند و کامل می شود و به شما اجازه می دهد در مورد چگونگی گسترش خود تصمیم بگیرید. از سوی دیگر، با نبردهای نوبتی که بر روی یک شبکه هشت ضلعی انجام می شود، به جنگ با کشورهای دیگر نیز می روید.

در شروع بازی، تنها چیزی که در اختیار دارید یک تکه کوچک از بیابان است که در آن شروع به ساختن یک شهرک کوچک می کنید. با گذشت زمان، شما یک امپراتوری قدرتمند را ایجاد خواهید کرد و شاهد عبور آن از دوره های مختلف تاریخ دنیای واقعی و در آینده های دور خواهید بود. این می تواند یک تجربه بسیار ارزشمند باشد و شما ممکن است ساعت های زیادی را صرف آن کنید.

را به صورت رایگان بازی کنید.

Rise of Cultures

خوب، بنابراین، ما به Elvenar اشاره کردیم، ما به Forge of Empires اشاره کردیم … باید به Rise of Cultures نیز اشاره کنیم. همه این بازی‌ها توسط Innogames ساخته شده‌اند، همچنین همه آنها بر توسعه استراتژیک تمدن شما تمرکز دارند و همه آنها در ژانر خود جزو بهترین‌ها هستند. اما چه چیزی این بازی را از سایر پیشنهادات Innogames متمایز می کند؟

همانطور که از عنوان ممکن است نشان دهد، تمرکز این بازی فقط بر ساختن امپراتوری های بزرگ نیست، بلکه روی پرورش فرهنگ آنها نیز تمرکز دارد. در میان بسیاری از ساختمان‌هایی که می‌توانید ایجاد کنید، ساختمان‌های مختلف به روش‌های مختلف در آن فرهنگ نقش دارند و بسته به نوع فرهنگی که می‌خواهید برای امپراتوری کوچک خود داشته باشید، از مزایای متفاوتی برخوردار خواهید شد. به طور کلی تمرکز بیشتری بر روی «آدم‌های کوچک» نیز وجود دارد، زیرا می‌توانید برنامه‌های کارگران را تنظیم کنید و آن‌ها را به روش‌هایی که برای شما مفیدتر است به کار ببرید… اگرچه آنها نیز برای استراحت به زمان نیاز دارند.

در iosو اندروید رایگان بازی کنید

 

Call of War: World War II

آیا فکر می کنید می توانید یک ژنرال صندلی راحتی بسازید؟ خب، در Call of War: World War II، شما کنترل یکی از جنگجویان اصلی جنگ جهانی دوم را به دست می‌گیرید و سپس مسئولیت پیمایش مسیر آن‌ها در درگیری تاریخی را بر عهده دارید. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که برخی کشورها باید تصمیمات متفاوتی می گرفتند، این فرصت شماست تا آن نظریه ها را آزمایش کنید.

شما در مقابل تعداد زیادی از بازیکنان دیگر بازی خواهید کرد که همه آنها کشور خود را مدیریت خواهند کرد. همه باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند برای تقویت ارتش خود، تقویت اقتصاد خود، یا آزمایش فناوری های جدید زمان بگذارند. با بازی‌هایی که ماه‌ها و ماه‌ها به طول می‌انجامند، شما مشتاق خواهید بود که هر روز آن را بارگیری کنید و ببینید جنگ شما چگونه در حال گسترش است.

بازی Call of War: World War II را به صورت رایگان انجام دهید

Conflict of Nations: World War III

در حالی که Call of War شما را در صندلی راننده برای جنگ جهانی دوم قرار می دهد، Conflict of Nations تماماً در مورد پیمایش مسیر شما در یک جنگ جهانی فرضی سوم است. این بازی تعداد بسیار زیادی از کشورهای قابل بازی را در اختیار شما قرار می دهد تا از بین آنها انتخاب کنید، و هر کدام تجربه منحصر به فردی را در اختیار شما قرار می دهد، نقاط قوت و ضعف متفاوتی را ارائه می دهد و به انتخاب های مختلف منابع دسترسی دارید.

بازی‌ها ماه‌ها طول می‌کشد، و شما می‌توانید همزمان چندین جنگ را در حال حرکت داشته باشید، در هر کدام فرو بروید تا تمام تنظیمات مناسب را انجام دهید، سپس در زمان دیگری بازگردید، زمانی که نیروها زمان استقرار و زمان تحقیق را داشتند. پیچیده بودن این یک بازی است که تفاوت های ظریف زیادی را ارائه می دهد و به راحتی می توانید ساعات زیادی را در آن صرف کنید

این بازی را بصورت رایگان بازی کنید

Company of Heroes

این که توسط نوابغ در Feral Interactive ایجاد شده است، اقتباسی هوشمند از WW2 RTS نمادین است. وقتی رابط کاربری لمسی از دومی به اولی تطبیق داده شود، همیشه از ماوس پایین‌تر است، اما Feral واقعاً کار قابل تحسینی انجام داده است. برای جزئیات بیشتر، بررسی شرکت قهرمانان ما را بررسی کنید!

Bad North

یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک برای موبایل – و به طور کلی – Bad North یک درس فوق‌العاده است که چگونه مینیمال طراحی و استراتژی جفت خوبی دارد. این بازی در اصل یک دفاع از برج وایکینگ است، زیرا شما واحدهای خود را برای دفع مهاجمان قرار می دهید و از مه بیرون می آیند تا شهرک جزیره شما را بسوزانند. شما بین این خشکی‌های کوچک سفر می‌کنید، طلا و غول‌پیکران را جمع‌آوری می‌کنید، همیشه یک قدم جلوتر از ناوگان عظیم وایکینگ‌ها که به پاشنه شما می‌چسبند.

جنبه استراتژی کلی بازی بر اساس ریسک در مقابل پاداش است. آیا می توانم در این نوبت از یک جزیره دیگر دفاع کنم؟ اگر همه چیز به درستی پیش برود و واحدها بمیرند، آنها را برای همیشه از دست می دهید، که می تواند سرمایه گذاری بسیار پرهزینه ای را برای ارتقاء آنها و دادن آیتم به آنها کاهش دهد. هر یک از جزایر کوچک زیبا نیز به صورت رویه‌ای تولید می‌شوند و برای هر خانه‌ای که از آن دفاع می‌کنید، طلا برای ارتقاء دریافت می‌کنید، در نتیجه یک حلقه گیم‌پلی بسیار رضایت‌بخش را تکمیل می‌کنید. Bad North کاملاً یکی از بهترین بازی های استراتژیک در تلفن همراه است: ظاهری بازیگوش و زیبایی شناختی که درجه شگفت انگیزی از عمق استراتژیک را رد می کند. می خواهید بیشتر بشنوید؟ نگاهی به بررسی Bad North ما بیندازید.

Rebel Inc.

Rebel Inc. به تبعیت از مدل قبلی خود، از همان شجره طراحی عالی برخوردار است. به عنوان مدیر تازه منصوب شده منطقه ای که به تازگی دچار یک جنگ بزرگ شده است، وظیفه شما این است که تلاش کنید و به بازسازی جمعیت کمک کنید و در عین حال شورشیان محلی را نیز تحت کنترل خود نگه دارید. این پر از انتخاب‌های سخت و بازی تاکتیکی چالش‌برانگیز است، زیرا در تلاش برای شناسایی شورشیان دشمن و جلوگیری از آسیب‌های بیش از حد آنها هستید. اگر در تلاش برای کنترل بازی هستید، راهنمای نکات و ترفندهای Rebel Inc. ما را امتحان کنید.

پرداختن به مفهوم بازسازی هرگز کار آسانی نیست، و موضوع را می توان با توجه به رویدادهای اخیری که الهام گرفته از آن اندکی بحث برانگیز در نظر گرفت. اما Ndemic تا آنجایی که می تواند با این موضوع برخورد کرده است، حتی با کارشناسان دنیای واقعی در این زمینه مشورت کرده است. برای تحلیل عمیق‌تر، به بررسی Rebel Inc. ما مراجعه کنید.

Plague Inc.

اگر کسی نام Plague Inc. را می شنید، ممکن است تصور کند این بازی در مورد دفاع از بشریت در برابر یک بیماری همه گیر است. چقدر اشتباه خواهند کرد Plague Inc. که توسط بسیاری به عنوان پیش درآمد برتر Rebel Inc. در نظر گرفته می شود (اگرچه Rebel Inc هنوز هم خوب است)، شما را مجبور می کند یک عامل بیماری زا ایجاد کنید، و برای گسترش آن در سراسر جهان تلاش کنید و به تمدنی که ما می شناسیم پایان دهید. موضوعی، نه؟ این بازی ترکیبی منحصر به فرد از استراتژی و شبیه سازی واقع گرایانه است و بدون توجه به سلیقه استراتژی شما، قطعا ارزش دیدن را دارد.

Kingdom Rush: Vengeance

آخرین مورد در مجموعه‌های تحسین‌شده برج دفاعی Kingdom Rush، جنجال‌های کمی ایجاد کرده است، که احتمالاً با گنجاندن آن در این فهرست ادامه خواهد یافت. همه چیز بستگی به این دارد که چقدر از تراکنش های کوچک بازی که کمی بیش از حد پایدار است، آزارتان می دهد. آنها تنها نقصی هستند که در غیر این صورت یک تجربه استراتژی بی‌درنگ ستاره‌ای است. خریدهای درون برنامه ای کاملا اختیاری و غیرضروری هستند، اما کمی بیش از حد سختگیر هستند.

اما اگر بخواهید از آن گذشته نگاه کنید، یک بازی عالی دیگر برای دفاع از برج پیدا خواهید کرد، و یک بازی با طنز و محتوای فراوان برای مدت زمان مناسبی برای شما باقی خواهد ماند.

Dominations

این بازی به دلیل کیفیت بازی که ارائه می‌کند و همچنین کسب درآمد نسبتاً سلیقه‌ای، شایسته محبوبیت و شناخته شدن است. Dominations اساساً Civilization با Clash of Clans ملاقات می‌کند، با امپراتوری‌هایی که از عصر آهن تا عصر فضا را در بر می‌گیرند، با شگفتی‌هایی برای ساختن، یورش‌ها برای انجام و همه چیزهای معمول.

شباهت خاصی به نیروگاه‌های مستقر وجود دارد، اما شیطان در جزئیات است و سلطه‌ها آن‌ها را به‌جا می‌آورد. اجرای آن به یک نتیجه رضایت‌بخش بدون پرداخت هزینه‌های جدی، صبر می‌طلبد، اما تقلید از تمام تاریخچه‌ها و درگیری‌های بشری بسیار رضایت‌بخش است. مانند همه استراتژی شما با یک خط تیره از تاریخ بیش از حد؟ فهرست بهترین بازی‌های جنگی موبایل ما به شما کمک می‌کند.

Iron Marines

تفنگداران دریایی آهنین تیمی از جوخه های نخبه نجات دهنده فضا و نجات دهنده جهان هستند که وظیفه دارند آتش را خاموش کنند و دشمنان را در هر کجا که لازم باشد شکست دهند. زمین آسانسور برای بازی Starcraft خواهد بود اما نه؟ یک پایگاه خانگی که معمولاً باید مستحکم شود و از آن دفاع شود، پالایشگاه های اضافی برای تأمین منابع بیشتر و تعداد انگشت شماری واحد وجود دارد.

از این عناصر ساده و شهودی، بازی حس خوبی از مدیریت خرد و تنش در زمان واقعی لذت‌بخش را ایجاد می‌کند. دشمنان آن توانایی ها و هم افزایی غیرعادی دارند و سختی آن به ویژه در سطوح بالاتر شوخی نیست. با این حال، بازی همچنین حس برنامه ریزی و استراتژی بلندمدت استودیو Ironclad را در عناوین دفاعی برج خود حفظ کرده است.

Reigns: Game of Thrones

این بازی که بسیاری آن را بهترین نسخه رینز می‌دانند، فرمول بازی کلاسیک را با محیط دنیای فانتزی بی‌رحمانه جورج آر آر مارتین تطبیق می‌دهد. Reigns: Game of Thrones نه تنها بهترین اقتباس از بازی تاج و تخت موبایل است، بلکه پیچیدگی فوق‌العاده‌ای را به آنچه که در غیر این صورت، یک سیستم بازی بسیار ساده است به ارمغان می‌آورد. شما ممکن است فقط به چپ یا راست بکشید، اما در فضای خیانت و توطئه دادگاه وستروس، حتی این تصمیمات جزئی می تواند عواقب بزرگی داشته باشد.

Subterfuge

دقیقاً همانطور که تبلیغ می‌شود، Subterfuge یک بازی ظریف و طولانی مدت از اتحادهای مصلحت‌آمیز و خیانت‌های سنگی است، مملو از منطق انکارناپذیر، و عدم اطمینان پوشیده شده در مه جنگ. چرخش فقط به معنای دادن فرمانی به زیرمجموعه‌ها و پایگاه‌ها است که انجام آن ساعت‌ها طول می‌کشد، بنابراین در حالی که زمان واقعی است مانند جنگ در زمان واقعی، در Subterfuge تئاتر جنگ پیشرفت صحنه خود را به کندی می‌بیند.

مقیاس آن به اندازه‌ای بزرگ است که عمیقاً رضایت‌بخش باشد، اما هشدار داده می‌شود که برای شروع یک بازی نیاز به سرمایه‌گذاری زمانی جدی است. رهبران قدرت های نامتقارن بازیکن را ارائه می دهند، اما حتی این ابر واحدها را می توان دستگیر و مبادله کرد. جدا از این اصلاح کننده ها و موارد خاص، پایه ها و زیربناها کم و بیش یکسان هستند. بازی صرفاً یک مسئله موقعیت، منابع و نیرو است، اما این عوامل همیشه به دلیل اطلاعات جزئی و اتحادهای نامطمئن در حال تغییر هستند.

Rymdkapsel

ساخت پایگاه فضایی و دفاع از تخصص های Rymdkapsel، در کنار برخی معماهای فضایی a la tetris و «اکتشاف» هستند. مینیمالیسم آن چیزی فراتر از سبکی است و در عوض به هسته اصلی هر اقدام، گزینه و هدفی می‌رود. شاید رضایت بخش ترین مسئله مشکل بسته بندی ثابت برای گسترش پایه باشد. ساختمان‌های جدید می‌توانند از هر نوع باشند، و می‌توانند در هر مکانی که بازیکن انتخاب می‌کند، قرار گیرند، اما همچنین باید دارای ابعاد از پیش تعریف‌شده باشند.

یک پایه محکم گره خورده ممکن است قابل دفاع‌تر باشد، اما دستیابی به یکپارچگی‌های دوردست و تحقیق در آن، پاداش‌های منفعل جهانی دائمی می‌دهد. این بازی یک معمای تدارکاتی و زمان‌بندی است که با تمام طراحی ساده‌اش، حس کارآمدی و مدیریت بسیار بالایی دارد.

Fallout Shelter

Fallout Shelter که دقیقاً در زمان معرفی Fallout 4 راه اندازی شد، سنتی را در موبایل شروع کرد که ناشران بازی ها را بدون هیچ هشداری کنار می گذاشتند که حتی تا امروز نیز تداوم یافته است. اما طی چند سال گذشته، Bethesda آن را به یک بازی شبیه‌سازی کوچک سرگرم‌کننده، از جمله مینی سیاه‌چال‌ها و همچنین رویدادهای فصلی، توسعه داده است. در بازی، شما به عنوان ناظر یک طاق تازه تاسیس بازی می کنید. بمب‌ها به‌تازگی سقوط کرده‌اند، و شما باید بازماندگان را به کار ببندید، نیازهایی مانند برق، غذا و آب را مدیریت کنید، و همچنین برای غارت در زمین‌های بایر کاوش کنید.

Tropico

در بندر فوق العاده بازی استراتژی کلاسیک Kalypso Feral Interactive، شما حکومت می کنید! به دیکتاتور خودخوانده یک کشور جزیره ای کارائیب تبدیل شوید و جامعه ای را بر اساس هوس های خود بسازید. Tropico دارای همان محیط، همان بازی استراتژیک، اما همچنین همان طنزی است که سریال به آن بسیار شناخته شده است. همه آن خوبی های رایانه شخصی، در تلفن همراه شما بسته بندی شده است.

Clash of Clans

به سختی می توان نقش مهمی را که کلش آف کلنز بر روی پلتفرم موبایل ایفا کرده است، نادیده گرفت، و هم تعداد زیادی کپی‌کار را ایجاد کرد و هم یک مبارز موفق کارتی که فرمول آن را دوباره تصور می‌کرد. کلش رویال. در این برج دفاعی، شما باید شهر خود را بسازید و نیرویی متشکل از قهرمانان، جنگجویان و جادوگران را برای دفاع از آن جمع آوری کنید. صحنه چند نفره نیز همچنان بسیار فعال است، با لیگ هایی از بازیکنان در سراسر جهان که هنوز برای برتری می جنگند.

Rome: Total war

“خدایا… من از غول ها متنفرم” کلمات جاودانه شاید یکی از محبوب ترین بازی های استراتژی تمام دوران ها. Rome: Total War با شکوه تمام توسط Feral Interactive به موبایل آورده شد، که از آن به بعد دنباله های توسعه را نیز منتشر کرده است. تهاجم بربرها و اسکندر. فرمول بسیار موفق Total War استراتژی RTS را با بازی کمپین نوبتی ترکیب می کند و بهترین مطلق هر دو جهان را به شما ارائه می دهد.

The Escapists 2

آیا تا به حال احساس کرده اید که از زندان خارج شوید؟ آره، من هم اما اگر این کار را انجام دهید، بازی Escapists 2 فرصتی فوق‌العاده برای خارج شدن از انواع نقشه‌های سندباکس مبتنی بر زندان ارائه می‌کند. می دانید چه می گویند، وقتی در زندان هستید، مانند زندانیان عمل کنید. شما در تماس تلفنی شرکت می‌کنید، کارهای زندان را انجام می‌دهید، و همدستانی به دست می‌آورید، در حالی که نقشه‌ای برای فرار افتضاح خود از زندان می‌کشید.

Clash Royale

این بازی که مدتی پس از بازی کلش آف کلنز منتشر شد، تصویری دوباره از فرمول را نشان می‌دهد، زیرا شما کارت‌ها را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها برای ساختن یک عرشه جنگی استفاده می‌کنید که با آن می‌توانید با حریفان روبرو شوید. درست مانند نسخه اصلی، کلش رویال نیز تاکید بسیار زیادی بر بازی چند نفره دارد و به شما این امکان را می‌دهد که به لیگ‌ها بپیوندید و با حریفان در سراسر جهان روبرو شوید تا غنائم کسب کنید. ممکن است با کلش آف کلنز متفاوت باشد، اما به همان اندازه سرگرم کننده است.

Kingdom Two Crowns

در این بازی استراتژی میکرو اسکرول جانبی، شما به عنوان یک پادشاه در بالای یک اسب بازی می کنید، که باید به پادشاهی خود سفر کند و آن را از حرص و طمع و نیروهای متخاصم ایمن کند. Kingdom Two Crowns فوق‌العاده اصیل است و با توجه به اینکه فقط یک اسکرولر کناری است، با نسبتاً کم کارهای زیادی انجام می‌دهد. از جهاتی ما را به خاطر سادگی شگفت‌انگیزش به یاد Reigns می‌اندازد، البته با چشم‌اندازی کمی بیشتر از چکمه‌های روی زمین. قطعا یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید است.

The Bonfire 2

در این بازی RTS بقا می‌بینید که یک شهرک می‌سازید و سپس از آن در برابر هیولاهایی که در طول شب حمله می‌کنند دفاع می‌کنید. این کمی شبیه به Kingdom: Two Crowns است، زیرا در ساخت شهر خود تعادل برقرار می کنید و از دفاع برای جلوگیری از هرگونه تهاجم هیولایی مراقبت می کنید. با بزرگتر شدن شهر شما حتی می توانید با سایر شهرک ها تماس بگیرید و روابط دوستانه ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر، بررسی Bonfire 2 ما را ببینید.

Xenowerk Tactics

XCOM Firaxis به طور کلی برای بازی‌های استراتژی نوبتی و در سطح تیمی میله‌ای تعیین می‌کند، و همچنان یک نقطه برجسته در تلفن همراه است که کمتر کسی موفق به چالش آن شده است. تاکتیک‌های Xenowerk، دنباله‌ای بر تیراندازی دوقلو Xenowerk، احتمالاً به XCOM نمی‌تواند پول خود را ببرد، اما این یک بازی استراتژیک تاکتیکی مناسب است و از ابزارهای طراحی مدرن‌تر استفاده می‌کند.

وظیفه شما این است که به عنوان مسئول یک نیروی نظامی خصوصی متعلق به شرکت، وارد شوید و بعد از اینکه یک آزمایش به طرز وحشتناکی اشتباه پیش رفت، آن را تمیز کنید. مدیریت تیم، توسعه پایگاه، و نبردهای تاکتیکی وجود دارد، که اگرچه هنوز هیجان‌انگیز و رضایت‌بخش هستند، گاهی اوقات می‌توانند کمی بیشتر از استراتژی خالص احساس کنند. بین نیاز به ایمن سازی هدف و نیاز به حفظ منابع، به ویژه زمانی که این منابع نیروهای کهنه کار شما باشند، یک کشمکش واقعاً پرتنش وجود دارد. اگر به دنبال بازی هایی مانند XCOM در تلفن همراه هستید، قطعا ارزش بررسی را دارد.

Ticket to Earth

در حالی که یک بازی استراتژی نوبتی عالی است، بیشتر جذابیت و پتانسیل Ticket to Earth بر این فرض استوار بود که Robot Circus سه فصل پایانی بازی را به پایان خواهد رساند. توسعه دهنده مطمئناً وقت خود را صرف کرده است، اما تقریباً سه سال بعد قسمت چهارم سرانجام به عنوان یک به روز رسانی رایگان در اکتبر 2019 منتشر شد.

با برداشتی منحصربفرد از تاکتیک‌های نوبتی، داستانی واقعاً درگیرکننده، و چالش‌های فراوان برای راه‌اندازی، بلیط نهایی‌شده قطعاً سزاوار توجه شماست و می‌توان آن را یکی از خیره‌کننده‌های بی‌صدا ۲۰۱۷ در نظر گرفت.

Egypt: Old Kingdom

کلاروس ویکتوریا با ورود دوم در سری استراتژی نوبتی خود بر اساس دوره های مختلف تاریخی مصر بازگشته است. اولین بازی بر تاریخ ماقبل تاریخ این منطقه متمرکز بود، در حالی که این بازی جدید بر دوره “پادشاهی قدیم” تمرکز دارد که حدود 400 سال به طول انجامید و در 2100 قبل از میلاد به پایان رسید. در آن زمان، پایتخت کشور ممفیس بود، و اینجاست که بازیکن باید تلاش کند تا تمدن خود را توسعه دهد.

مدیریت منابع کلیدی است، زیرا شما همچنین سعی می کنید سایر قبایل مصر را از طریق دیپلماسی یا جنگ جذب کنید. این یک بازی استراتژیک سبک در یک موضوع بسیار خاص است، اما یک نفس تازه است، و یک انتخاب عالی برای کسانی که به دنبال چیزی کمی متفاوت هستند.

Euclidean Skies

Euclidean Skies یک بازی به طور قابل توجهی متفاوت از بازی قبلی خود است و جاه طلبی خامی که نشان می دهد آن را جذاب تر می کند. حتی سبک هنری نیز متفاوت است. پر جنب و جوش تر و تهاجمی تر، دنیا را به گونه ای غیرمنتظره و در عین حال خارق العاده زنده می کند.

این برای طرفداران بازی‌های تاکتیک‌های پازلی ضروری است، و در حالی که برخی از جذابیت‌های آن به دلیل سادگی سرزمین اقلیدسی از بین می‌رود، شخصیت‌های زیادی در این فصل جدید پرهیاهو وجود دارد.

Six Ages: Ride Like the Wind

برخی از گیمرهای استراتژی، ترکیبی از غوطه وری اجباری Six Ages را کاملا دوست خواهند داشت. طرفداران King of Dragon Pass، که این به عنوان یک عاقبت معنوی برای آن عمل می‌کند، قبلاً با آن آشنا هستند. اما Six Ages دارای یک رابط نرم‌تر و یک محیط جدید در یک فرهنگ جدید است.

چشم پوشی از کنترل سنتی و تخیلات قدرت در ساخت امپراتوری استراتژیک عادتی است که ترک آن سخت است. اما برای کسانی که مایل به فداکاری هستند، «Six Age» دارای شگفتی‌هایی است که تعداد کمی از بازی‌ها می‌توانند با آن برابری کنند. می‌خواهد داستانی از خدایان و انسان‌ها، اسرار و امور دنیوی را برای شما تعریف کند، در حالی که هنوز از تاکتیک‌های شما استفاده می‌کند. این یک هدف جسورانه است، و روایت هایی که می بافد، شبیه هیچ چیز دیگری در بازی نیست. اگر بازی‌های داستانی مبتنی بر استراتژی و متن را دوست دارید، حتماً بررسی سیلماریس ما را نیز بررسی کنید.

Darkest Dungeon

حتی سال‌ها پس از انتشار، Darkest Dungeon به عنوان یکی از مبتکرترین، و اغواکننده‌ترین خزنده‌های سیاهچال نوبتی، احیا می‌شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به سبک هنری باشکوه، شخصیت‌های ارائه‌شده فوق‌العاده و انبوه وحشت‌های الدریچ که در فرودشان از میان سیاه چال‌های عمارت با آن مواجه می‌شوند، نگاه کنید. Darkest Dungeon دقیقاً مانند دانش ممنوعه درباره موضوع لاوکرافت، شما را وسوسه می‌کند که فقط یک بار دیگر دوید، سپس به خاطر آن لگد به دندان شما می‌زند.

اگر از ساختن یک مهمانی متشکل از سرکش ها و سرکشان منحصر به فرد، و فرستادن آنها به سیاهچال در جستجوی ثروت لذت می برید تا با مرگ های وحشتناک و جنون روبرو شوید، این بازی برای شما مناسب است. Red Hook اخیراً اعلام کرد که هنوز روی Darkest Dungeon 2 کار می‌کند، بنابراین زمان بهتری برای پریدن به این کابوس شگفت‌انگیز وجود ندارد.

XCOM: Enemy Within

XCOM: Enemy Within هنوز هم استاندارد طلایی برای گیم‌پلی تاکتیکی نوبتی است، نبردهای افراطی و مبتنی بر جوخه ارائه می‌کند و دائماً توانایی شما را برای از بین بردن پیروزی از شکست به چالش می‌کشد. بازیکنان تصمیم می‌گیرند هم در دنیای ماوراء الطبیعه و هم در سناریوهای بین‌المللی، تصمیم می‌گیرند که کدام سرباز را جذب کنند، و درباره چه فناوری تحقیق کنند، که به اندازه انتخاب‌هایی که در اوج نبرد انجام می‌دهید مهم است.

این بازی درخشش بارز یک تولید AAA را دارد و تا مرز خط داستانی پیش رفته است. کنوانسیون هایی که به نفع آن عمل می کند. تیم خود را دست نخورده نگه دارید، ماموریت را انجام دهید و جهان را تکه تکه نجات دهید.

Polytopia

پلی‌توپیا با گرفتن تاج بهترین سیو لایت، به عنوان رویکردی ساده و در عین حال رضایت‌بخش برای تمدن‌سازی می‌درخشد. این بازی با قبیله‌هایی که با یک فناوری از هم جدا شده‌اند و نقشه‌ای که به شبکه‌ای از 256 مربع کوتاه شده است، این تجربه ژانر را کوچک می‌کند. واحدها و فناوری برای همه یکسان است، اما سادگی این به معنای فهرست کوتاه‌تری از انتخاب‌های قاطع و آزاردهنده است.

هیچ سیستم دیپلماسی وجود ندارد، اما پیروزی با امتیاز تعیین می شود و لزوماً فتح نیست. بازی پیچیده، سبک هنری شل و رابط کاربری ساده، آن را به یک بازی آسان برای یادگیری، اما از بین بردن بازی سخت تبدیل کرده است. بدون شک یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید است

Invisible Inc.

آینده آمد و رفت، و به جز معدودی از برگزیدگان کلان سپاه فراملی و فراسرزمینی، ظالمانه بوده است. دسته جاسوس و متخصص شما، دنیا را برای یافتن اطلاعات و تدارکات جستجو می‌کنند تا بتوانند آخرین کار را انجام دهند: هویت خود را از پایگاه داده همه‌جانبه پاک کنند و در آرامش زندگی کنند. اگر ماموران توسط محافظان، دوربین‌ها یا هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی شوند، هر اجرا تشدید می‌شود، اما جنبه پنهان‌کاری بازی تنها یک نوع محاسبه ریسک در بین بسیاری از آنهاست.

سیستم‌های AP و قدرت Invisible Inc به این معنی است که حتی اجرای موفقیت‌آمیز نیز می‌تواند دشوار باشد، و گاهی اوقات اگر تیم منابع کافی را به سرقت نبرده باشد، یک فرار پاک شکست خورده است. منحنی یادگیری سخاوتمندانه بازی تجربه‌ای را که در آن دانش می‌تواند منجر به بازی کامل شود را رد می‌کند.

Imbroglio

از بین تمام طرح‌های کم‌کم و عالی مایکل بروگ، Imbroglio بیشترین سفارشی‌سازی مبتنی بر بازیکن و ورودی‌های تصادفی کنترل‌شده را دارد. در اینجا شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد Roguelikes می‌تواند به اندازه کلاسیک‌ها چالش استراتژیک ارائه دهد. هر شخصیت توانایی و ضعف خاص خود را دارد و شبکه 4×4 که بازی روی آن باز می شود پر از کاشی هایی است که به عنوان سلاح دو برابر می شوند. کشیدن انگشت به سمت دشمن، آن کاشی را فعال می کند و توانایی آن را شلیک می کند و هر دشمن کشته شده تجربه ای را به سلاح مسئول اضافه می کند.

هدف بازی جمع آوری گنج است که شخصیت شما را التیام می بخشد و باعث می شود که دیوارهای شبکه پیکربندی را تغییر دهند. دشمنان با افزایش تعداد نوبت‌ها سریع‌تر و سریع‌تر تخم‌ریزی می‌کنند، بنابراین کل ماجرا مسابقه‌ای با زمان برای ارتقای سطح شانزده کاشی است، در عین حال سالم می‌مانند و با سرعتی ثابت گنج جمع‌آوری می‌کنند. حتی با تعداد زیادی اسلحه و شخصیت برای باز کردن، Imbroglio قابل دسترسی است، و هم علاقه پایدار و هم رویکردهای استراتژیک متمرکز را پاداش می دهد.

The Banner Saga

اگرچه بسیاری The Banner Saga را ابتدا به عنوان یک بازی RPG و در مرحله بعد یک بازی استراتژیک می بینند، هر دوی این جنبه ها نقش مهمی در این تجربه دارند. دنیا رو به پایان است… جدی! خورشید در آسمان متوقف شده است، هیولاهای سنگی در حال هجوم هستند و هیچ کس واقعاً نمی داند باید چه کاری انجام دهد جز دویدن. بنابراین می دوید، در طول مسیر تصمیمات سختی می گیرید و گهگاه برای زندگی خود در نبردهای نوبتی می جنگید. The Banner Saga یک بازی استراتژی روایی با مضمون اسکاندیناوی است که واقعاً آزمایش خواهد کرد که چقدر حاضرید برای زنده ماندن بروید.

Civilization VI

اگرچه Civ VI فقط در iOS در دسترس است، این بازی استراتژی نوبتی از سری کلاسیک 4x ارزش دیدن دارد. نقش رهبر تاریخی مورد علاقه خود را برعهده بگیرید و با تمدنی به سوی عظمت جنگید، شهرها را بسازید، در مورد فناوری ها تحقیق کنید، در دیپلماسی شرکت کنید و به طور کلی هر کسی را که با شما مخالفت می کند، درهم بشکنید. Civilization به دلیل سازگاری شگفت‌انگیز فرمت بازی آن مدت‌ها دوام آورده است و Civ VI نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

War of the Visions: Final Fantasy Brave Exvius

با پیروی از مراحل مشابه Fire Emblem: Heroes، War of the Visions یک RPG تاکتیکی نوبتی است که شما را در حال جمع‌آوری قهرمانان و نبرد برای نجات یک ملت محاصره‌شده می‌بیند. این بازی با استفاده از تأثیر زیادی از مبارزات نوبتی Final Fantasy Tactics، دارای مقدار زیادی مکانیک گاچا است که به شما این امکان را می دهد که قهرمانان را جمع آوری کنید و فهرست کاملی را مطابق با نیازهای تاکتیکی خود ایجاد کنید.

Star Traders: Frontiers

به‌عنوان کاپیتان یک کشتی ستاره‌ای بین‌ستاره‌ای، Star Traders: Frontiers به شما امکان می‌دهد فرمان سرنوشت خود را به دست بگیرید. می خواهید دزد دریایی شوید؟ باشه. آیا می خواهید یک معامله گر شوید؟ خوبه. یک شکارچی جایزه چطور؟ مشکلی نیست Star Traders یک بازی RPG جهان باز فوق‌العاده است که با مبارزات نوبتی بسیار عالی نیز مواجه می‌شود. ارزش دیدن را دارد

Fire Emblem Heroes

Fire Emblem Heroes با گردآوری بهترین چهره‌های آشنا از سری استراتژی‌های معروف، به شما امکان می‌دهد گروهی از مبارزان، جادوگران و کمانداران بسازید تا به نوبه خود با مخالفان مبارزه کنند. این بازی اساساً برداشت Fire Emblem از ژانر گاچا است که به شما امکان می‌دهد قفل شخصیت‌ها را از سرتاسر محیط باز کنید، و اگرچه در ابتدا بسیار آسان است، اما هر چه مدت زمان بیشتری بازی کنید، مشکل آن بیشتر می‌شود.

Final Fantasy Tactics: War of the Lions

Final Fantasy Tactics: War of the Lions، اگرچه تا حدودی قدیمی است، یک بازی تاکتیکی نوبتی عالی در موبایل است. موبایل که در ابتدا در سال 2007 راه اندازی شد، چند سال بعد نسخه مخصوص به خود را دریافت کرد. اگر مانند Banner Saga، از سرمایه‌گذاری عمیق بازی‌های RPG روایی همراه با بازی در کنار تاکتیک‌ها لذت می‌برید، این بازی برای شما مناسب است.

Heroes of Flatlandia

اگر می خواهید یک بازی استراتژی نوبتی با تعداد زیادی واحد، یک نقشه کوچک دوست داشتنی و یک محیط فانتزی قوی داشته باشید، می توانید به مراتب بدتر از Heroes of Flatlandia انجام دهید. با چهار مسابقه متمایز برای بازی، طیف وسیعی از جادو و توانایی‌های ویژه، و چند نفره آنلاین، اگر زمان کمی در اختیار داشته باشید، انتخاب خوبی است.

Warhammer Quest: Silver Tower

این RPG تاکتیکی در محیط Warhammer Age of Sigmar استوار است و شما را می‌بیند که یک مهمانی از قهرمانان را برای انجام آزمایش‌های متعدد برج نقره‌ای جمع کنید. در حالی که می‌توانید قهرمانان خود را به زره و سلاح مجهز کنید، چیزی که برج نقره‌ای در آن تخصص دارد، نبردهای میکرو تاکتیکی کوتاه است که به شما امکان می‌دهد به میل خود وارد و خارج از بازی شوید. برای اطلاعات بیشتر به بررسی Warhammer Quest: Silver Tower ما مراجعه کنید.

XCOM 2 Collection

مجموعه XCOM 2 در iOS یکی از بازی‌های موبایل سال 2020 ما بود و عنوان تاکتیک‌های کلاسیک Feral واقعاً عالی است. در بررسی XCOM 2 ما آن را «راهی عالی برای بازیکنان جدید برای کشف چیزهایی که این سری را خاص می‌کند» نامیدیم، و چه سختی بالا، تنظیمات پر از اکشن یا تاکتیک‌های هوشمند آن، بازی واقعاً خلاصه‌ای از همه چیز در XCOM عالی است. این بازی سرانجام در ژوئیه 2021 نسخه اندروید را دریافت کرد که به افراد بیشتری امکان می‌دهد بازی کنند و از آن لذت ببرند.

FTL: Faster than light

بازی که هزاران کلون را ایجاد کرد، FTL: Faster Than Light یک شبیه‌ساز سفینه فضایی عالی از بالا به پایین است. اساساً، مانند Crying Suns، شما فرمانده یک کشتی فضایی هستید که در یک ماموریت مهم برای نجات کهکشان است، اما در طول مسیر با انواع برخوردهای خطرناک روبرو می شوید. نحوه برخورد شما با هر یک از اینها چیزی است که FTL را بسیار باهوش می کند، زیرا منابع موجود در کشتی خود را متعادل می کنید تا بقای خود را طولانی تر کنید. با این حال، وقتی می میرید، واقعاً واقعی است. FTL به همان اندازه که هوشمندانه است مجازات کننده است.

Bloons TD 6

به میلیون‌ها بازیکن دیگر بپیوندید تا از ترکیبی از برج‌های میمون، ارتقاء، قهرمانان و توانایی‌های عالی دفاع کنید. با دوستانتان تا چهار نفره بازی کنید، خود را با باس‌های ترسناک به چالش بکشید، و در این بازی استراتژی سرگرم‌کننده و واضح با چندین نقشه مبارزه کنید.

The Ants: Underground Kingdom

تبدیل شدن به حاکم مورچه نهایی! ملکه خود را رهبری کنید، مورچه های خود را بسازید، مورچه ها را بیرون بیاورید، و در این محیط جذاب و منحصر به فرد اتحاد ایجاد کنید. با تصاویری خیره کننده و توجه چشمگیر به جزئیات، The Ants: Underground Kingdom دنیایی واقعاً جذاب و مکانیک های چالش برانگیز را ارائه می دهد. با کمی صبر و تصمیم گیری قوی، خود را در حال بافتن یک زندگی جدید زیر پای خود خواهید دید

The Battle of Polytopia

این عنوان واضح و برنده جایزه، یک بازی استراتژی تمدن نوبتی منحصر به فرد است که در آن باید نقشه را کنترل کنید، با قبایل دشمن مبارزه کنید، سرزمین های جدید را کشف کنید و بر فناوری های جدید تسلط پیدا کنید. با به عهده گرفتن نقش فرمانروای یک قبیله، سعی خواهید کرد در رقابت استراتژی نوبتی با سایر قبایل، تمدنی بسازید. و از همه مهمتر، نه تنها رایگان است، بلکه می توانید آن را به صورت آفلاین نیز بازی کنید – که آن را برای مسافرت عالی می کند.

Elvenar

گاهی اوقات یک بازی استراتژی به شما این امکان را می دهد که از هیجان رهبری یک ارتش به سمت جنگ لذت ببرید، اما گاهی اوقات آنها همه در مورد ساختن و توسعه امپراتوری شهرهای خارق العاده هستند، و این دقیقاً همان کاری است که شما در Elvenar انجام می دهید. تنظیمات فانتزی به آن پیچ و تاب بی نظیری می بخشد و آن را از ثروت بازی های مدرن شهرسازی که برای گیمرهای موبایل در دسترس هستند، متمایز می کند.

در Elvenar، شما سه هدف اصلی دارید: تکمیل کوئست ها، کاوش و تحقیق. تعداد بی‌پایانی از ماموریت‌ها برای تکمیل وجود دارد، که برخی از آنها بر اساس پیشبرد داستان بازی هستند و برخی دیگر وظایف عمومی هستند که در طول زمان انجام می‌شوند. تحقیقات به شهر شما کمک می‌کند بزرگ‌تر و قوی‌تر شود، در حالی که اکتشاف به شما کمک می‌کند زمین‌های جدیدی را برای کشت پیدا کنید. اگر به دنبال یک بازی رایگان جدید هستید تا اعتیاد جدید شما باشد، Elvenar ممکن است یک انتخاب عالی باشد.

و اینها همه بازی هایی هستند که ما داریم! اگر واقعاً به استراتژی شبیه‌سازی خود علاقه دارید، فهرست ما از بهترین بازی‌های جنگی تلفن همراه ممکن است برای شما مناسب باشد. همچنین اگر دوست دارید کمی بازی مبتنی بر هم افزایی داشته باشید، حتماً بهترین بازی‌های کارت تلفن همراه ما را بررسی کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

1 فکر می‌کنند “جدید ترین بازی های استراتژی اندروید در سال 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *