بلاگ » عیب یابی و تعمیرات کنسول بازی » آموزش تعمیر ps2 ps1 » خاموش شدن ناگهانی پلی استیشن 2

خاموش شدن ناگهانی پلی استیشن 2

خاموش شدن ps4

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که وسط بازی کردن، بعد از گذشت نیم ساعت و یا یک ساعت، دستگاه بازی PS2 شما بصورت ناگهانی وسط بازی کردن خاموش شود و چراغ پاور آن تا لحطاتی به حالت چشمک زدن در آمده و پس از گذشت مدتی مجددا دستگاه شروع بکار کند و مشکلی نداشته باشد!

این مشکل همچنان وجود دارد وگویا بعد از درست شدن موقتی دستگاه دوباره تکرار می شود و همین حالت پیش می ابد. اما علت چیست؟ و چرا اینطور می شود؟

داغ کردن قطعات و عدم کارکرد فن خنک کننده

لازم به تاکید است، اگر دستگاه شما طبق گفته بالا، بعد از کمی بازی کردن خاموش می کند و همینطور بعد از کمی خاموش بودن مجددا روشن بشود، مشکل به احتمال خیلی زیاد از فن دستگاه شما است که نمی تواند قطعات را خنک کند و وطیفه خود را به درستی انجام بدهد که نتیجه آن بیش از حد داغ شدن دستگاه به هنگام بازی و خاموش شدن آن می شود.

قیمت و خرید فن خنک کننده PS2

معمولا در دستگاه های فرسوده به کرات دیده ایم، فن دستگاه به علت استفاده شدن طولانی و فرسوده شدن توان خود را از دست می دهد و نمی تواند مانند قبل هوا را تهویه کند و قطعات دستگاه مانند سی پی یو را خنک کند.

مشکل را چگونه حل کنیم؟

قیمت و خرید فن خنک کننده PS2

دستگاه را باز کنید فن خنک کننده را چک کنید و ببینید که آیا اصلا کار می کند؟ اتصال هارا چک کنید و از متصل بودن آنها اطمینان بگیرید. اگر اتصال ها برقرار بود و فن همچنان کار نمیکرد یا بازهم دستگاه خاموش میکرد و با اقداماتی که گفتیم مشکل حل نشد، به احتمال زیاد، فن دستگاه سوخته باشد و یا بدلیل نیم سوز شدن ضعیف شده باشد و عیف کار بکند که در هردو حالت، باید فن را تعویض شده و فن جدیدی خریداری کرده و نصب کنید.

این مشکل از مشکلات رایج هست که ما به انها اشاره کرده ایم ممکن از استثنا هم پیش بیاید و مشکل از خرده و ریزه قطعات برد دستگاه باشد اما عمدتا این حالتی که گفتیم و توضیح دادیم، از فن دستگاه است و اینگونه حل می شود. باتشکر از همراهی شما

قیمت و خرید فن خنک کننده PS2

 

2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *