بلاگ » عیب یابی و تعمیرات کنسول بازی » آموزش تعمیرات و عیب یابی xbox one (ایکس باکس وان) » مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان

مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان

مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان

اگر Xbox One شما هیچ نشانی از کار کردن ندارد ، به ترتیب راه حل های زیر را امتحان کنید (تقریباً راحت ترین و سخت ترین). اگر ایکس باکس شما مدت کوتاهی روشن می شود اما پس از آن بدون اخطار خاموش می شود ، به جای آن به ویکی Xbox One Turns It Only Off Off مراجعه کنید.

علت 1: دستگاه به برق وصل نیست. بررسی کنید که منبع تغذیه به پریز برق متصل است و سر دیگر آن به درستی در Xbox One وصل شده است.

علت 2: هیچ صفحه نمایش شناسایی نشده است . اگر چراغ ‘Xbox’ در جلوی کنسول روشن باشد ، کنسول بالا نمی اید مگر اینکه یک صفحه نمایش را تشخیص دهد. اتصال کابل HDMI خود را بررسی کنید. کابل ها یا پورت های تلویزیون خود را تغییر دهید.

علت 3: خراب بودن پریز برق. اگر دستگاه شما هنوز روشن نیست ، سعی کنید مستقیماً به یک پریز برق متصل شوید ، نه از طریق محافظ برق.

علت 4: قطع کننده منبع تغذیه داخلی خطا می هد. از آنجا که کنسول دارای یک محافظ ولتاژ داخلی است ، بنابراین نباید آن را به یک محافظ ولتاژ خارجی متصل کنید. اگر کنسول را به یک محافظ برق دیگر متصل کنید ، کنسول نمی تواند به توان کامل مورد نیاز برای عملکرد مطلوب برسد.

برای تنظیم مجدد منبع تغذیه داخلی ، این مراحل را دنبال کنید:

1- سیم برق را از کنسول جدا کنید.

2- 10 ثانیه صبر کنید.

3- سیم را دوباره به کنسول وصل کنید و سپس دکمه Xbox را در جلوی کنسول فشار دهید.

اگر کنسول روشن شود ، تنظیم مجدد ( ریست کردن) برق داخلی کار می کند. در صورت تکرار مجدد مشکل ، این مرحله را بعد انجام دهید.

علت 5: منبع تغذیه نامناسب. اگر پریز برق شما را تأمین می کند ، اما کنسول هنوز روشن نمی شود ، ممکن است مشکل منبع تغذیه باشد. نور منبع تغذیه را بررسی کنید. اگر نور سفید یا نارنجی باشد ، منبع تغذیه به درستی کار می کند. اگر نوری وجود ندارد ، منبع تغذیه را از برق بکشید و بگذارید به مدت 20 دقیقه خنک شود ، سپس دوباره سعی کنید آن را دوباره وصل کنید. اگر باز هم روشن نشد ، باید منبع تغذیه را تعویض کنید.

علت 6: مادربرد بد. اگر چراغ منبع تغذیه روشن است اما دستگاه شما هنوز روشن نیست ، ممکن است مادربرد این مشکل را داشته باشد. اگر اینگونه باشد ، شاید لازم باشد مادربرد را تعویض کنید و یا نسبت به تعمیر تخصصی و کنترل جریان مادربرد، به یک تعمیرکار مراجعه نمایید
قطعات XBOX ONE

ثبت امتیاز به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *