بلاگ » اخبار دنیای گیمینگ » گفتگو و بررسی Sonic Frontiers

گفتگو و بررسی Sonic Frontiers

پلتفرم ها:

PS4,XboxOne, Switch, PC, XboxSeries X/S

ناشر: سگا

تیم توسعه دهندگان: سونیک

انتشار: 8نوامبر

رده بندی برای همه +10

در Sonic Frontiers، سگا نقطه مشترک گذشته خطی رمزی و آینده «منطقه باز» آن را پیدا میکند و کارهای مورد قبول به هر دو دوره فرنچایز می پردازد. جزیره های جستجوی جذابی را ارائه می دهد. وقتی که مرحله های خطی فضای سایبری،  تجربه آشنایی از سرعت صوتی را ارائه می دهند. بااینکه هرطرف سکه عیب هایی دارد اما این یک تجربه کلی مثبت است که بعنوان یک تقویت کننده درست برای فرنچایز کار میکند.

دویدن در مکان های باز بیشتر یک عمل خوشحال کننده است. سونیک بادویدن در زمین های سرسبز، راه های شنی وسایر مکان های زیستی که در عرض چندین ساعت بازی با آنها برخورد میکنید و به خوبی کنترل میشود. این جزیره ها زمین های بازی جذابی را به ما می دهند. که ازطریق آنها سونیک می چرخد تقویت میکند و می پرد. ضربه به پنل دانشبورد که شما را ازیک راه بالا می برد. ازیک فنر داخل یک ردیف از حلقه ها میفرستد. شما هرگز ناراضی نمی شوید. بخاطر گیم پلی فشرده سه بعدی این رضایت باحس خوبی که به زنجیر کردن این قسمت ها به یکدیگر دارد بیشتر می شود.

مورد توجه ترین قابلیت جدید در زرادخانه سونیک Cyloop است. یک راه آبی که با فشار دادن یک دکمه فعال می شود. Cyloop درمبارزه کاربرد دارد_رسم یک دایره به دور دشمنان باعث آسیب می شود آنها را بیهوش یا زره را میشکند_اما کارایی اصلی آن کشف کردن است. زمانی که نمیدانیم چکار باید کرد معمولا رسم یک Cyloop در دوره چیز مثرد نظر خوب است. شما حتی نمیدانید بصورت یک دایره بدوید تا حلقه های زیادی ایجاد کنید. روشی که در بیشتر مبارزات استفاده میتوان کرد به طور کلی این مکانیک دوست داشتنی است.

جدا ازاین تعدادی از مناطق برای کشف کردن بهینه نشده اند. مسابقه های داخلی با مانع هایی جزو بدترین متخلفان هستند و تعداد دفعاتی که تلاش کردم به یک سمت بروم از دست دادم و فقط به پنل داشبورد برخورد کردم و قبل ازاینکه بفهمم چیشده صدها فوت پرواز کردم این مشکل توسط Pop_in ترسناک مورد توجه است که در درجه اول روی ریل ها و عنصرهای پلت فرم در منطقه های باز مؤثر است و فهم بهترین مسیر برای جستجو را سخت می کند. قسمت های دیگر شما را مجبور به پرسپکتیو دو بعدی می کنند وشما را درراه تعیین شده قفل می کند تازمانی که ادامه ی آن را کامل کنید یا از آن جا عقب نشینی کنید.  طراحی جهانی این بازی زمانی با بن بست ها مکان ها مکان های مختلف قاطی می شود بطور آشکار محوشده اند و به استاندارد گیم های دنیای باز مدرن نمی رسد.

وقتی که طراحی مناطق باز گاهی وقتی غیر قابل انجام چیزی است. جزایر کار جذابی در اجرای حلقه اصلی گیم انجام می دهند. جستجو به شما نمادهای حافظه پاداش می دهد تا داستان های شخصیت های جانبی را پیش ببرید. انا جدا ازداستان های شخصیت های جانبی را پیش ببرید. اما جدا از داستان های افسانه ایی و فاش نقشه جستجوی هرگوشه از جزیره کم کم دوست داشتنی است.

زمانی بین مقصدهای دوی سرعت نمی روید این بازی کامل ترین مکانیک های رزمی در تاریخ این بخش را دراختیار بازیکنان قرار می دهند. چیزی که با فشرده سازی دکمه ها برای ترکیب های شلوغ شروع می شود، وقتی که با دشمنان جدیدی روبه رو می شوید که می‌توانند با حمله های شما مقابله کرده و آنها را مسدود کنند کامل می شود. همانطور که توانایی ها را اندازه می گیرید. ترکیب های سریعتری را باز کرده تا آسیب های مغربی را به دشمنان خود وارد کنید. زمانی که مبارزه دور از نقطه برجسته است از درگیر شدن با دشمنان زمانی که دیده میشوند لذت میبرم این مهارت ها امتیازات را ارزشمند می کند.

بااین وجود شاید بزرگترین جایزه از شکست دادت دشمنان و مینی رئیس نگهبانان درمکان باز باشد. این نگهبانان نبردهای طولانی و بزرگ از هیولاها را ارائه می کنند و برخورد های عالی را که شما را با استفاده از تاکتیک های متفاوت برای پیروزی می کند. از موجوداتی که شما را دنبال می کند راهنمایی می کنند تا تانکی که عرصه ای از بسته را تشکیل می دهد و برخورد را به یک تجربه جهنمی تبدیل می کند من همیشه هیجان زاده ام که ببینم در جزیره بعدی چه رئیس هایی قرار دارند.

Cyber به Defeating Guardians می دهد که به شما Space Gears اجازه می دهد به زمینه خطی و سنتی سه بعدی دسترسی داشته سونیک باشید. این مرحله ها کار را به تکه هایی ثابت میمانند که بیشتر کمتر از چند دقیقه طول می کشد. هر مرحله Chaos چهار هدف دارد که کلیدی را که کلکسیون Emerald Vault اصلی برای داستان واقعی را می دهد.

من علاقه ایی به زمینه ایی که بارها و بارها برای انجام همه این هدف ها بازی است دارم. تسریع کار آمد این مرحله ها انشعاب فراتر از باور راضی کننده است. بااین وجود زمان های S_Rank هماهنگ نیستند به این معنا که بعضی اوقات من در اولین تلاش به زمان می رسم. درحالی که وقت های دیگر واقعی نیستند جز اینکه شما یک دویدن کامل را انجام دهید.

نقطه اوج هر جزیره یک مبارزه بزرگ رئیس در برابر تایتان آن مکان است. هرمبارزه تایتان به شدت متفاوت است اما همه شما را بایک دشمن بسیار بزرگ مثل Super Sonic رو به رو می کنند فرم طلایی سونیک شکست ناپذیر است.اما به آرامی حلقه را خراب میکنند. مبارزه ها بیشتر به دنبال ضریه به ساعت هستند تانگرانی درمورد آسیب است. این پویایی بیشتر منجر به ناامیدی میشود. چون حمله ها و هرزنامه های پرتابه آنها قصد اینکه شما را موقع دیدن، کم شدن تعداد حلقه های خود به عقب بیندازند. اما با آهنگی که بنظر مستقیما ازیک بخش تیتراژ انیمه جداشده ونبردهای چند قسمتی که با هر انتقال اوج می گیرند. ماهیت حماسی بیش ازحد این مبارزه ها همه را به خود جذب می کند و به یاد ماندنی ترین لحظه ها را دراین جنگ به ارمغان می آورد.

جستجوگری سونیک در برایر مقیاس بزرگ این مبارزه های با سابقه قرار می گیرد. این بازی انفرادی است و صرفه جویی درکارها بادوستانش و A.lشیطانی است. قهرمان ما تمامی آن ها را به تنهایی پیش میبرد. این همراه با آهنگی مینیمالیستی، لحن متفکرانه ای ایجاد میکند. که جدا از دیده شدن آن با موضوع سرعت سریال، لذت بخش میکند.

این لحن با داستانی غم انگیز مشارکت دارد. جوجه تیغی آبی هنوز همان سرعت سرگرم کننده را دارد اما با یک خط داستانی محور گونه ای مرموز که انگار مدتی پیش تراژدی رخ داده است. این داستان کامل ترین داستانی که سونیک تا به حال در بازی ها داشته و تا حد زیادی جواب می دهد این داستان از بهترین لحظه های شخصیت درتاریخ سریال است. ازSonic3تا Sonic Forces هواداران سختگیر از انتقال وشخصیت ها به ماجراجویی های قبلی خود لذت خواهند برد. من این گفتگو را خراب نمیکنم، اما یک گفتگوی صمیمانه سونیک همیشه حق رای دادن را دارد.

چنانچه گوشه های آن هموار نیست. اما این بازی بهترین بازی سونیک سه بعدی درسال های گذشته است. این اولین کار برای معنای منطقه باز، تلاش قایل تحسینی است و ما نمی توانیم منتظر اینکه ببینیم تیم Sonic چگونه این فرمول را در نوشته های بعدی تکرار می کند اما مشخص است این رسم پایانی فرمول نیست. درحال حاضر این بازی به عنوان اولین حمله محکم به جهانی جدید و با جرعت برای جادوی سریع سگا است.

4.6/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *